Wednesday, October 6

k e j a d i a n L A W A K d i m a l a m a h a d .

Tanggal 03/10/10 hari Ahad , 2 org sahabat yg bername Azree ( Ajie ) dan Ahmad Nazirul ( Adq ) pulang ke Batu Pahat menaiki motorsikal setelah sekian lame aktiviti itu di tinggalkan .

Kisah bermule apabila kami melalui satu jalan dari Parit Raja - Batu Pahat , jeng jeng jeng

Ajie : Aduhhh !
Adq : Hah apehal lak kaw ?
Ajie : Aku rase ade buah kelape kene kat kelengkang aku lah . babi sakit siak !
Adq : Buah kelape abah kaw ! Buah kelape celah mane yg boleh terbang nih bodo ? HAHAH

( keadaan jalan yg gelap )

selang beberape minit kemudian , keadaan jalan terang dgn lampu jalan .

Adq : wehh ape bende dalam bakul kaw ?
Ajie : Entah , mcm binatang .
Adq : Wehhhh ! tu KELAWAR bodo !
Ajie : yeke ? takpe , die tak gerak tu . aku rase die yg langgar aku td . die pengsan kott .

( tibe2 kelawar tu bergerak sikit2 )

Adq : wehh bodo die gerak siakkkk !
Ajie : Abiss cam mane ni ?!!

( cemas )

Adq : Kaw benti lah , kang aku lompat kang !
Ajie : ok ok .

Kami pun benti kat tepi jalan . kelawar tu maybe ngah mamai kott . tu yg die lembap je nak blah HAHA . Tambah lagi penyeksaan , due2 kitorg geli tgk kelawar tu . Ya Allah , sumpah geli siak !

Ajie : kaw angkat lah kelawar tu , takkan kite nak camping tepi jalan ni .
Adq : kaw bwt lah . bulu rome aku dah meremang nih . bapak geli !
Ajie : Abis tu cam mane ?

Tibe2 ade makcik naik Perodua Viva warne itam benti .

Makcik : Dik kenape ? Motor rosak ? Ade pape makcik boleh tlg ?
Ajie : Ehh tak makcik , kitorg tunggu kawan je .

Makcik tu terus blah pulak ! Adoiii , dekat 30 minit gak kitorg kat situ . Then tibe2 kelawar tu panjat dari bakul pastu jatuh kat atas jalan and terus terbang . Kitorg pun lincah2 blah .

HAHAHAHAHA bapak tak boleh blah siak . Boleh pulak accident ngan kelawar . Adoii ! Memang bende nih tak boleh lupe lah . Lawak gilee baii ! Kalau lah korang ade skali , komfem kite same2 gelak guling2 . HAHAHAHAHA :D